onsdag 2 september 2009

Nya smaker

Har alltid varit kräsen i maten. Inte tyckt om speciellt många saker och detta har ju varit begränsande när man varit bortbjuden eller varit på resturang och så. När jag började med denna kost för drygt ett år sen nu, så var en sak jag även bestämde mig för, var att försöka lära mig nya smaker. Jag hade hört att det kan ta upp till 15 gånger att lära sig en ny smak. Till exempel så tyckte jag inte om räkor, kräftor (hur kul är det att gå på en kräftskiva och inte kunna slaska med kräftor?) eller avokado. Nu har jag lärt mig att äta alla dessa tre smaker. Så som jag gjorde i början var att ha räkorna i en majonäsröra. Då blir inte räksmaken så markant.

Har även lärt mig äta kräftor och i morgon ska jag på min andra kräftskiva i år där jag äter kräfter.

2 kommentarer:

Spargrisens Mor sa...

GRATTIS till framgång med viktminskningen OCH med att kunna äta kräftor. Dom är ju goda, jämfört med surströmming! Har du provat den smaken?

Patrik sa...

Nej det har jag inte. Mina föräldrar äter surströmming, men det känns som jag har en bit kvar till den rätten.