söndag 14 juni 2009

Platån verkar vara över för denna gång

Jag hade en platå som varade i cirka tre månader. Fastnade på mellan 104-105kg. Hade en snack med Skaldeman som tyckte att normalt för män är att 50%-platån brukar vara i en månad inte tre månader. Han föreslog att jag kanske stoppar i mig för mycket mat. Funderade på detta och kom fram till att jag inte känt några hungerskänslor på väldigt länge utan ätit på min vanliga tider. Frukost 7, lunch 12.15 och middag vid 17.30-tiden. Och normalt 2-3 st kaffe per dag med grädde till. Det jag har gjort är att jag struntar i frukosten och dricker en dubbel espresso med grädde i som frukost. Detta har medfört att jag normalt är hungrig nu till middagen. Lunchen brukar jag inte vara speciellt hungrig till.

Nu har jag gått ned 3,5kg på cirka tre veckor, så nu är jag glad. Bara ett kilo kvar till under 100kg.

Inga kommentarer: