tisdag 12 maj 2009

Lars-Erik Litsfeldt skriver i Aftonbladet: Varning för fruktbluffen

I Aftonbladet i dag skriver Lars-Erik Litsfeldt om: Varning för fruktbluffen

Ja, frukt måste ju vara nyttigt, det vet man ju bara, det behövs ju ingen forskning för att bevisa det. ;)

En annan sak jag undrar över är varför människor i allmänhet tycker att det är bäst att äta lite av allt, då mår man bäst.

Varför då?

Finns ju en hel del där ute som inte är något vidare att stoppa i sig!

Sen är det väldigt många som tycker att äter man som livsmedelsverkets tallriksmodell och motionerar så är man smal!

Varför blir vi då fetare och fetare?

Äter nästan ingen som livsmedelsverket förespråkar eller har dom fel i sina kostråd?

Jag åt innan LCHF, som livsmedelsverket förespråkat i många år, men bara blivit tyngre för varje år. Ätit två frukter om dagen, ätit grovt bröd, i princip ingen läsk, godis och fikabröd. Mina arbetskompisar som är smala, äter kakor varje dag på arbetet och det märks inte på dem (ännu).

Efter jag har börjat äta enligt LCHF har jag nu gått ned 19kg trots att jag äter mera kalorier än jag åt förut. Konstigt?

Inga kommentarer: